Sisuturunduse tähendus: Kuidas see töötab?

Suur osa reklaamist on tarbijatele tüütu ning nad püüavad seda vältida, olgu selleks siis AdBlocki kasutamine brauseris või reklaamipausi ajal köögis võileibade tegemine. Ühe uuringu järgi ei pane lausa 86% inimestest bännereid Internetis isegi tähele.

Aina enam inimesi sooritab aga ostu online või otsib enne mõne ostu sooritamist lisainfot Internetist. Me guugeldame selleks, et leida sobivat firmat, lugeda arvustusi või saada infot mõnest meile olulisest teemast/tootest. Sisuturundus pakub klientidele just sellist kasulikku teavet.

Lühidalt on sisuturundus turundusstrateegia, mille eesmärgiks on pakkuda sihtgrupile huvitavat ja köitvat sisu ning seeläbi suurendada ettevõtte käivet.

Kuiva definitsiooni asemel on hea tuua näide.

Priit tahab osta jalgratast. Mida ta selleks teeb? Kui Priit ei ole just jalgrattaekspert, siis alustab ta ilmselt guugeldamisest. Ta uurib, kus on kõige parema valikuga rattapoed ning milline on rataste hinnaklass ja mudelite eripärad. Tema jaoks on palju mugavam otsida infot kodus diivanil istudes, mitte mööda poode tormates. Seda enam, et Internetis leiab lisaks müüja erapoolikule arvamusele ka ekspertide hinnanguid ja kasutajate arvustusi.

Sellise otsingu tulemusel leiabki Priit ühe jalgrattapoe blogi, mis selgitab talle kuidas valida head jalgratast ning millised on uute mudelite eripärad. Asjakohane ja kasulik info ei jäta ainult jalgrattapoest tõeliselt head muljet vaid annab Priidule ka mõtte seda oma rattavalimisel kindlasti külastada.

Mis kasu on sisuturundusest ettevõttele?

Tänu sisuturundusele leidis Priit rattapoe lehekülje, tal tekkis ettevõttest positiivne kuvand ning see mõjutas tema tuleviku ostuotsuseid poe kasuks. Blogist oli niisiis jalgrattapoele palju kasu. Alljärgnevalt toome need kasud täpsemalt välja:

  • Sisuturundus on hea võimalus tutvustada potentsiaalsetele klientidele oma brändi ja tooteid läbi neile kasuliku info. Pealesurutud reklaamjutu asemel aitab hea sisuturundus kliendil leida tema jaoks olulise teabe ning luua brändil kliendiga usalduslik ja positiivne suhe.

Tasub meeles pidada, et hea sisuturundus ei ole lihtsalt reklaamartikkel, mis kiidab taevani mõnda toodet, teenust või firmat. Sellises sisus tunneb klient ära “maskeerunud reklaami”, millel puudub tõsiseltvõetavus. Mis veelgi olulisem, see ei ole tema jaoks huvipakkuv. Priitu ei huvitaks ilmselt blogi, mis jutustab mõne rattapoe eduloost. Tema otsib arvustusi, võrdlusi, nõuandeid – kõike selleks, et leida endale kõige parem ratas.

Ettevõtted, kes on pikemalt sisuturundusega tegelenud saavad kehtestada end kui valdkonna eksperdid. Nii mõnedki on suutnud teha oma blogist või väljaandest järjepidevusega mitte ainult oma brändi tutvustava portaali, vaid ka platvormi, mille sisu külastajad ise hea meelega tarbivad ja jagavad.

  • Sisuturundus teeb ettevõtte paremini Internetis nähtavaks. Kui eelnevalt oli juttu sellest, et paljud inimesed guugledavad enda jaoks olulise info leidmiseks, siis on rohkem kui selge, et oluline on olla otsingutulemustes võimalikult kõrgel kohal. Näiteks 2015. aasta uuring näitas, et 95% otsingumootori kasutajatest vaatavad ainult esimest Google tulemuste lehekülge. Niisiis võib ettevõttel olla küll fantastiline toode, kuid kui seda Google esilehel ei ole, on suur tõenäosus, et kliendid seda siiski ei leia.

Hästi kirjutatud blogipostitused ja artiklid toovad kliente märksõnade abil ettevõtte kodulehele ja kanalitesse. Kui aga Google näeb, et inimesed teatud märksõnade puhul just ettevõtte lehekülgi külastavad, tõstab see ka ettevõtte autoriteetsust Google silmis ja kohta otsingutulemustes. Sealjuures ei ole sisuturunduse mõju lühiajaline. Kord juba avaldatud sisu töötab edasi pikema aja jooksul, tuues järjest uusi potentsiaalseid kliente neid huvitava info ja seega ettevõtte juurde.

____

Wise on digiagentuur mis tegeleb sisuturundusega. Kirjutame blogipostitusi ja artikleid. Huvi korral kontakteeru meiega info@wise.ee ja küsi julgelt lisainfot.